Ouders/ verzorgers

“De wereld waarin kinderen van nu opgroeien, is een zee aan verleidingen geworden.”

Voetballen is online veel leuker geworden dan op straat. ‘Water’ en ‘drinken’ zijn tegenwoordig twee totaal verschillende dingen. Gezondheid is te koop in pakjes. En kiezen voor een large menu is slimmer, want voordeliger.Als er een verantwoordelijke is voor het feit dat 1 op de 7 jongeren lijdt aan overgewicht, dan is het de wereld om hen heen.

Een gezond gewicht is voor ieder kind haalbaar bij een normale lichaamslengte en een normale ontwikkeling.
De sociale omgeving waarin een kind opgroeit is echter doorslaggevend. Opvoeders bepalen voor een groot deel of een kind een gezonde leefstijl ontwikkelt. Het gaat hierbij om bewust opvoeden, verantwoordelijkheid nemen, grenzen stellen en zelf een voorbeeldfunctie vervullen.

Regelmaat
Voor kinderen is regelmaat belangrijk. Kinderen kunnen het best drie keer per dag een maaltijd eten en maximaal vier keer per dag een tussendoortje. Het is belangrijk om de dag te beginnen met een gezond ontbijt. Dan heeft uw kind overdag minder trek in tussendoortjes. Dit is niet alleen beter voor hun gewicht, maar spaart ook hun tanden. Geeft u uw kind iets mee voor pauzes? Of heeft uw kind trek in iets lekkers na school? Kies dan voor fruit of rauwkost.

Zorg dat kinderen regelmatig bewegen. Door veel te bewegen raakt iedereen gewicht kwijt. Stimuleer uw kind om minstens een uur per dag naar buiten te gaan of te sporten.

BBOFT uw kind ook?!